Σελιδες

Newsletter

Μονοπάτι στη Φύση

Στο χωριό Λύττος υπάρχουν αρκετές διαδρομές στη φύση που μπορεί να ακολουθήσει κανείς..

Βγαίνοντας από το χωριό πηγαίνοντας προς το χωριό Ασκοί Πεδιάδος στα αριστερά ένας δρόμος σε οδηγεί στην πηγή Σπυριδιανό.. Πηγαίνοντας προς την πηγή συναντάει κανείς τον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα. Κατηφορίζοντας  μπορεί κανείς να δροσιστεί με το νερό που τρέχει από μια πέτρινη πηγή, η όποια έχει το σχήμα της κεφαλής του τράγου, καθώς και να ξαποστάσει κάτω από τη σκιά των πλατάνων και  των καρυδιών… Πριν φτάσουμε στην πηγή στο αριστερό μας χέρι βλέπουμε το παλιό εμφιαλωτήριο που ήκμαζε πριν 50 χρόνια.

Συνεχίζοντας το δρόμο προς τους Ασκούς μπορεί κάποιος να επισκεφθεί τους Ιερούς Ναούς του Αγ. Γεωργίου και του Τίμιου Σταυρού και να απολαύσει το πράσινο και την υπέροχη θέα του κάμπου από ψηλά.. Επίσης, θα έχει τη δυνατότητα να δει τους αρχαιολογικούς χώρους, το Βουλευτήριο και την Αρχαία Αγορά.

Επίσης μπορεί να επισκευθεί την τοποθεσία Βόλακα είτε με αυτοκίνητο είτε με πεζοπορία 1700 μέτρων.. Εκεί υπάρχει ο Ιερός Ναός του Αγ. Ιωάννη Ρώσου όπου ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει την υπέροχη θέα που απλώνεται μπροστά του και το φανταστικό ηλιοβασίλεμα..Η θέα απλώνεται από τα Αστερούσια Όρη, συνεχίζει στον Ψηλορείτη, γυρνάει στο Ηράκλειο και καταλήγει στον κόλπο της Χερσονήσου. Ανάμεσα από όλα αυτά μπορεί ο παρατηρητής να δει το μεγαλύτερο μέρος της ενδοχώρας του Ν. Ηρακλείου.

Από την πλατεία του χωριού ακολουθώντας τον αριστερό δρόμο, όπου θα συναντήσουμε ένα μεταξώδεντρο (μουριά), όπου η πινακίδα μας οδηγεί στην παλαιότερη βυζαντινή εκκλησία της ευρύτερης περιοχής. Χωμένη μέσα σε ένα θεσπέσιο περιβάλλον που δεσπόζουν αρκετά κυπαρίσσια και περιβόλια. Ακολουθώντας το κεντρικό μονοπάτι συναντάμε μια πηγή, στην οποία χειμώνα καλοκαίρι υπάρχει άφθονο νερό.. Είναι καλό να αναφερθεί πως από ιστορίες των παλαιοτέρων οι τότε γυναίκες του χωριού έπλεναν εκεί τα ρούχα τους. Απολαμβάνοντας το φυσικό τοπίο, το μονοπάτι αυτό μας βγάζει σε μια άλλη εκκλησία, τον Αϊ Γιάννη στο Ρωμανίτο, η οποία βρίσκεται κοντά στο χωριό Πολυθέα.

Μια άλλη διαδρομή, η όποια έχει διαφορετική ομορφιά από τις προηγούμενες, και αυτό οφείλεται στην μεγάλη έκταση που καταλαμβάνουν τα ελαιόδεντρα. Πριν καλά καλά μπούμε στο χωριό, συναντάμε στο αριστερό χέρι το ελαιοτριβείο του χωριού, αμέσως μετά η πινακίδα μας δείχνει το δρόμο δεξιά και συνεχίζουμε δεξιά και περπατάμε έναν αγροτικό μονοπάτι όλο ευθεία. Ακολουθώντας τον αγροτικό δρόμο στα 300 m περίπου συναντάμε δεύτερη πινακίδα που μας δείχνει το δρόμο για τον Αϊ Γιώργη στον Ατσιπαρά.. Η εκκλησία μας εκεί είναι περιτριγυρισμένη από ελαιόδεντρα και πολλούς δρυς… Εκεί μπορείτε να ξαποστάσετε στα παγκάκια απολαμβάνοντας τον πανέμορφο τοπίο… Ακολουθώντας το μονοπάτι βγαίνουμε στο χωριό Διαβαϊδέ Πεδιάδος..

Και η τελευταία μας διαδρομή, είναι η πεζοπορία μας προς την Αρχαία Λύκτο. Περνώντας το γεφυράκι και το ρακοκάζανο του χωριού συναντάμε μία πινακίδα που μας δείχνει το δεξί ανήφορο, όπου μπορούμε να δούμε κομμάτια από το λιθόστρωτο από τη εποχή της ακμής της Αρχαίας Λύκτου. Στην ευρύτερη περιοχή του λόφου, υπήρχαν 9 ανεμόμυλοι, σήμερα οι 4 είναι σε κάπως καλή κατάσταση, τους οποίους χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι τα παλιά χρόνια για να αλέθουν τα στάρια τους. Συνεχίζοντας τη διαδρομή, η οποία είναι κάπως δύσβατη, καταλήγουμε στο αρχαίο Βουλευτήριο κάτω από τον Αϊ Γιώργη.